שיניים צהובות זה לא נעים – מה ניתן לעשות

יותר נעים להיות בסביבת אדם שנראה אסתטי ובעל היגיינה אישית נאותה. חיוך לבן הוא כובש ומעודד שיחה עם אדם אחר. שיניים צהובות הן מטרד הפוגע רבות בביטחון העצמי של האדם. אותו אדם נענע מלחשוף שיניים ולחייך. אך לא עוד! יש מה לעשות! כיום יש מגוון טיפולים מהירים ויעילים במרבי האחוזים. רוצים לדעת עוד על הגורמים, טיפולי מנע וטיפולים נוספים העשויים לסייע לכם להפטר ממטרד של שיניים צהובות? המשיכו לקרוא מטה.

מהם הגורמים למצב של שיניים צהובות?

ישנם גורמים שונים למצב בו יש לנו שיניים צהובות .בין הגורמים הביולוגיים נמנים גנטיקה וגיל. לשניהם השפעה על השיניים. כמובן שאם עבר אלינו בתורשה מהורינו או עקב גיל מבוגר בו תסמיני ההזדקנות נותנים את אותותיהם.

הגורמים ההתנהגותיים משפיעים לא פחות. מתחיל באילו מזונות ומשאות אנו צורכים, אילו תרופות אנו נוטלים, ישנו קשר ישיר בין עישון לבין שיניים צהובות, הזנחה או היגיינה לא נכונה וטובה של הפה. זה לא מן הנמנע כי גם חבלות וטראומות תורמות את חלקן בשינוי צבעה של השן. נוף על כך, מחלות שיניים נפוצות כמו עששת, בעיקר בקרב ילדים, כשהיא לא מטופלת בזמן היא מתבטאת בשלל דרכים ואחת מהן היא שיניים צהובות. או מחלות אחרות בזמן היריון אשר משפיעות על העובר.

איך נוצרות שיניים צהובות?

בזמן הילדות כמעט כולנו נולדים עם שיני חלב לבנות. לאחר שהן נושרות בוקעות שיניים קבועות אשר הן בעלות צבע מעט צהבהב אך עדיין נוטות יותר לצבע הלבן הבהיר והיפה. ככל שעוברות השנים ומתבגרים אנו יוצרים לעצמנו הרגלים ושגרת פעולות יום יומיות, מפתחים העדפות לאוכל מסוים ושתיה כאחד. כל אלו משפיעים על הצבע של השיניים שלנו.

זאת אומרת, שגם אם לאדם היה בילדותו שיניים לבנות והוא פיתח הרגל מגונה כמו עישון המלווה בכוס קפה, שני אלו מאוד משפיעים על צבע השיניים. משמע, במשך הזמן יהפכו השיניים לצהובות בגלל מרכיבים התנהגותיים. נוסף על כך, כאשר לא נותנים לחלל הפה מנוחה נוצר מצב בו רמת החומציות בפה אף פעם לא מאוזנת וזה משפיע בעיקר על השיניים וגורם שיניים צהובות.

האם זהו מצב בלתי הפיך?

למזלנו הרב, שיניים צהובות זהו מצב הפיך לגמרי. בשונה מהעבר, כשהשתמשו בכל מיני שיטות לא מבוססות להלבנת שיניים ולעיתים הסבו יותר נזק מאשר תועלת. כיום, ישנן שיטות חדשניות ותכשירים ייעודיים אשר יסייעו לכם להפטר מהמצב הלא נעים. שיטת "ברייט", זוהי מנורת הלבנה אשר דורשת רק טיפול של עשה בלבד, נעשית במרפאות השיניים בלבד.

נוסף על כך, ישנה שיטה נוספת בה ההלבנה נעשית באופן ביתי ונוח מאוד, באמצעות קשתיות הלבנה שקופות, קלות ונוחות מאוד לשימוש. חשוב לומר כי הלבנת שיניים טובה ויעילה לשיניים ללא כתרים, שיניים שעברו השחזה או שיניים בעלות סתימות ישנות כיוון שבזמן ההלבנה אלו יישארו באותו פיגמנט שהיו במקור ולא יולבנו בצורה אחידה עם השיניים.

אם אפנה לשיננית היא תוכל לתת לי פתרון לשיניים צהובות?

אחד הגורמים להצהבת השיניים הוא אבן בשן. אבנית בשן היא תוצר של הצטברות של חיידקים, רוק ומינרלים המופרשים באופן ששוטף בחלל הפה. אלו נוטים להידבק לדפנות השיניים ויוצרים שכבה צהבהבה על השן הנקראת פלאק. אצל לחלק מהאוכלוסייה הפלאק יוצר כתמים על השיניים ובמקרים של הזנחה יתרה הוא לגרום לעששת וריקבון בשיניים.

אמנם הטיפול אצל השיננית לא יפתור את הבעיה ולא יחזיר את השיניים לצבען המקורי הלבנבן. אבל היא כן תוכל לסייע במתן טיפולים מניעתיים אשר יוכלו לעצור את ההתדרדרות של שיניים צהובות ולא לגרום להחמרה במצב. לאחר ניקוי יסודי אצל שיננית שכבת הפלאק תרד והמראה של השן גם אם יהיה בעל גוון צהוב יהיה רענן ואסתטי למראית העין.

אילו פעולות נוספות נוכל לנקוט כדי להילחם במטרד?

שיניים צהובות הן מטרד לא רק בריאות אלא בעיקר אסתטי. ביקור תכוף אצל השיננית ואצל הרופא שיניים יכול להוריד משמעותית התפתחות של רקבון ומחלות שיניים נוספות המשפיעות על צבען של השיניים והופכות אותן לצהובות. כדאי להתייעץ עם רופא השיניים על תכשירים מתאים לשיניים, אשר לא יגרום לכמות גבוהה מידי של פלואוריד.

להשתמש במי פה המתאימים לכם, מברשת שיניים נכונה אשר תוכל להגיע לכל המקומות בהם ישנה הצטברות גדולה של חיידקים. מומלץ לאחר הביקור אצל רופא השיניים להמשיך לטיפול הלבנת שיניים אשר הוכחו כיעילים מאוד ובעלי אחוזי הצלחה גבוהים למדי. אם טיפול הלבנת השיניים לא נראה באופק, ניתן להתייעץ עם הרופא לגבי הדבקת ציפוי על השיניים אשר יפתור את הבעיה האסתטית באופן מהיר ובטוח.

יעניין אתכם גם –

עקירת שן – לא מפחיד כמו שזה נשמע